torsdag 8 augusti 2013

Väldigt försenad redogörelse av första dagen!


På första dagen träffades alla i en stor cirkel och lekte namnlekar varpå de första lektionerna började. Det var väldigt lärorikt och intressant. Gruppen visade sig vara en trevlig hög med människor. Denna dag började Julias ockupation av Ebbas och Billys rum. Det första intrycket jag fick av 2013 års Skrivkramp var mycket positivt! Jag kände genast att det var en trevlig grupp; lägerdeltagare, ledare och författaren (Jessica). Att solen sken så att vi kunde sitta ute under namnlekarna bidrog även till att jag minns denna dagen som så bra. Den goda maten bidrog nog också. (Och all fika!) Och åh vad jag tyckte om Jessicas skrivövningar. När kvällen kom samlades vi i "TV-rummet" aka Lilla Dagrummet för att lyssna på Jessicas författarhistoria. Det hela eskalerade till en diskussion där alla deltog mer eller mindre. Vi pratade om sexism, homofobi, mobbning och mer. Och det var en sån ovanlig stämning där man bara kände att man kunde berätta vad som helst och det skulle vara okej. Dagen avrundades med kvällsfika; mackor och kaffe och te. Den första dagen var en mycket intressant upplevelsen. När man kom fram kunde man inte hitta någon alls, efter en halvtimmars letande hittar Jessica och Maria oss i lobbyn och vi får sätta oss vid trädet och invänta alla människor. Sedan satte vi oss vid det stora trädet och skulle ha 10054 namnlekar! Det var även under denna stund vi fick veta våra rumskompisar! Det var då jag fick veta att jag skulle bli rumskompis med Billy, däremot hade jag ingen aning om att jag även skulle bo med Julia... Med kottar i rumpan reste vi oss sedan upp och åt våran första lunch! Mycket go mat för att vara bamba ;) Efter våran mycket fascinerande lektion med Jessica Sheifhaufieb, ja så vill jag stava hennes namn idag, gick man därifrån med ett leende :D Sedan inväntades det ett samtal med Jessica som blev underbart. Mycket skratt, mycket allvar, ett helt underbart samtal! Natten var lång, Julia puttade ut mig så många gånger att längsta gången jag fick ha en hel sömn var 19 minuter... Sen dess har hon varit bannad från min säng på natten. Mvh Tora Billy Ebba

1 kommentar:

  1. Kanske vi ska ha mindre namnlekar nästa gång ;)Fint skrivet! Ha en forsatt fin sommar!

    SvaraRadera