måndag 12 augusti 2013

Vill bara dela med mig!

Halloj alla underbara skrivkrampare! Tack för en helt underbar vecka, ni har gjort hela mitt år!

Minns ni då vi diskuterade bokomslag med Jessica? Det påminde mig om en av mina favoritbokserier som inte bara har helt underbara titlar, utan även underbara omslag! Det är det jag tänkte dela med mig av, för jag tycker att böckerna förtjänar lite spotlight! De är skrivna av Laini Taylor.

Första boken i serien heter:

Daughter of Smoke and Bone
8490112



























Andra boken:

Days of Blood and Starlight
12812550


Tredje boken heter: Dreams of Gods and Monsters.
Den tredje boken kommer nästa år och har inte fått sitt bokomslag ännu!

Visst är de snygga? Jag är helt kär i de här böckerna! Om man köper dem inbundna, så blänker de delar med färg!

För er som är intresserade om vad de handlar om:
Karou är en ung kvinna som inte är som alla andra. Hennes ritblock är fullt av monsterskisser som hon säger är verkliga, hennes hår är naturligt blått och hon talar flera olika språk, varav flera inte är mänskliga. Dessutom springer hon väldigt speciella ärenden; hon samlar tänder.
Vem är hon egentligen? Den frågan har plågat henne länge och det är inte förrän en främling känner igen henne under ett av hennes ärenden som hon kan få svaret, även om det inte är den sanningen hon förväntade sig.

Japp! jag är medveten om att jag bara hade kunnat skicka in det som boktips till Jessica, men då hade ni inte fått se dessa underbara bokomslag! Serien finns inte heller på svenska, så vitt jag vet, men enligt mig så är den helt underbart bra och verkligen värd att läsa!

Ni får ha det så bra, så ses vi igen någon gång!
Kram Tess

2 kommentarer: